17 785 22 96 biuro@grupaww.pl

Dobry Content – krok po kroku

Dobry content – to właśnie na nim opiera się być albo nie być w przestrzeni internetowej.

contentZ wielką przyjemnością można obserwować, że firmy chętnie sięgają po ten rodzaj promocji swojego biznesu i widzą w nim szansę na rozwój. Jak zatem zacząć stosować dobry content krok po kroku?

Dlaczego content marketing jest popularny?
Dobry content to content marketing, czyli wszystko, co zamieszczane jest np. na stronie internetowej i ma służyć pozyskiwaniu klientów oraz budowaniu wizerunku firmy. Wiele firm i wielu specjalistów ceni wysoką skuteczność tego narzędzia, ale według Instytutu Content Marketingu nie każdy jest w stanie wykorzystać go we właściwy sposób. Oto najważniejsze kroki, które pozwolą opanować budowanie dobrego contentu.

Pierwszy krok
Najważniejsze jest zrozumienie klienta i realna chęć odpowiedzi na jego potrzeby. Jeśli użytkownik zagląda na jakąś stronę, to zawsze chce czegoś się dowiedzieć – albo zgłębić interesujący go temat w ekspercki sposób, albo zebrać informacje na temat produktu. Należy więc wybrać taki zakres tematyczny i sposób prezentacji, by klient postąpił dokładnie tak, jak tego oczekujemy: wrócił na naszą stronę, by na bieżąco śledzić zamieszczany tam content lub dokonał zakupu. Najczęściej oczywiście te cele uzupełniają się. Na przykład: prowadzimy sklep z akcesoriami fryzjerskimi.

Opisy na stronie muszą dawać wszechstronną wiedzę o produkcie, który klient chce kupić – to przekona go do tego, że jesteśmy poważną firmą i oferujemy towar najwyższej jakości. Jeśli jednak zależy nam na tym, by oprócz odżywki kupił u nas szczotkę z naturalnej szczeciny dzika, wówczas najlepiej opisać jej zalety na blogu. Po kilku dniach zauważymy, że wzrośnie zainteresowanie tym tematem, a część osób zdecyduje się na jej zakup. Prawda, że to proste? Tak, w teorii. Bo trzeba pamiętać, że każdy dobry content musi być odpowiednio opracowany.

Drugi krok
Jeśli już poznamy potrzeby swoich klientów, wówczas trzeba na nie realnie odpowiedzieć. Tylko w ten sposób zapewnimy sobie przychylność odbiorców naszych treści. Jeśli więc piszemy „bogata oferta szczotek do włosów z naturalnej szczeciny dzika”, to zamieśćmy na naszej stronie taką ilość produktów, by klient miał w czym wybierać. Pamiętajmy przy tym o różnorodności – każdy czytelnik naszego contentu będzie oczekiwał od nas produktów o różnych właściwościach.

Treści na naszej stronie muszą więc wykazywać różnice między poszczególnymi produktami i podpowiadać, dla kogo właściwy okaże się każdy z nich. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ to, co piszemy na naszej stronie i jakie treści tam zamieszczamy, musi powodować, że klient poczuje, że ma wybór. My musimy wystąpić w roli eksperta, który odpowie na jego pytania lub rozwieje wątpliwości.

Trzeci krok
To, czy użytkownicy dostrzegą nasz content, czy też nie zależy wyłącznie od nas. A zatem nie liczmy na to, że ktoś, kto jest na naszej stronie po raz pierwszy, od razu rzuci się na to, co napisaliśmy i przeczyta na jednym tchu. Każda treść musi się czymś wyróżniać. A zatem jeśli porównujemy warunki społeczno-kulturowe w państwach Pierwszego i Trzeciego Świata, wówczas musimy wzbogacić naszą wypowiedź o wykresy, tabele, diagramy etc. Jeśli z kolei chcemy opowiedzieć o niesamowitych właściwościach szczotki z dzika, wówczas warto pokazać zdjęcia lub filmiki. Czy możemy się wyróżniać? Warstwą słowną – język, jakim się posługujemy. To najbardziej skuteczny „przyciągacz” – lekki w formie i przyjemny w czytaniu sprawi, że systematycznie będzie powiększać się grupa czytelników. Infografikami – śmieszne, wyraziste i kolorowe sprawiają, że niektóre kwestie łatwiej nam zrozumieć. Ciekawym pomysłem na wyróżnienie się jest prowadzenie videobloga, którego głównym bohaterem będzie charyzmatyczny prowadzący.

Czyli co zrobić, by content marketing był skuteczny?

Przede wszystkim warto nastawić się na klienta i jego potrzeby. Musimy nauczyć się patrzeć na sprzedawany przez nas content w dokładnie taki sam sposób jak nasi czytelnicy. Dopiero wówczas zacznie on przynosić widoczne rezultaty.