Jak zwiększyć konwersję na stronie klienta? Przydatne triki

Czym jest konwersja? Jak zachęcić odwiedzających stronę internetową do wykonania jakiegokolwiek działania? Poniżej garść wskazówek!

Trudne słowo: konwersja

Najprościej mówiąc konwersja to działania, które wykonują osoby odwiedzające naszą stronę. Należy do nich:

  • zakupienie towaru/usługi,
  • wypełnienie formularza,
  • zapisanie się do newslettera,
  • rejestracja konta,
  • wysłanie zapytania,
  • kliknięcie reklamy.

Dzięki konwersji użytkownicy Internetu (np. właściciele sklepów internetowych, fachowcy sprzedający swoje usługi, pośrednicy) zarabiają pieniądze. Każdy właściciel strony oczekuje określonego działania od swojego odbiorcy. Sposobów na przekonanie go do np. dokonania zakupu czy zapisania się do newslettera jest kilka.

konwersja

Wskaźnik konwersji

Chcąc obliczyć wskaźnik konwersji, musimy liczbę dokonanych działań podzielić na liczbę internautów odwiedzających stronę.

13 trików, które pomogą zwiększyć konwersję

1. Warto poszukać specjalisty SEO i zlecić mu pozycjonowanie swojej witryny.
2. W widocznym miejscu na stronie należy umieścić zakładkę „Kontakt” i wtyczki do profili prowadzonych w mediach społecznościowych.
3. Można skrócić czas ładowania strony i dostosować ją do odbierania na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety czy smartfony.
4. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Wygląd strony najczęściej decyduje, czy użytkownik na niej pozostanie i wykona jakieś działania. Więcej nie zawsze oznacza lepiej i korzystniej.
5. Treści powinny być przejrzyste i ciekawe.
6. Zdjęcia dobrej jakości. W celu ich uzyskania można skorzystać z darmowego banku zdjęć lub zainwestować w sprzęt/fotografa.
7. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, warto skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów, oferując im promocje, rabaty. Można też zainwestować w darmową dostawę.
8. Opnie klientów/użytkowników.
9. Strona powinna odpowiadać na potrzeby klientów, zawierać przydatne informacje i aktualne ceny usług/towarów.
10. Obserwowanie działań konkurencji i wyprzedzanie ich.
11. Nie należy dawać wielu możliwości wyboru.
12. Komunikacja z użytkownikiem to podstawa.
13. Trzeba wymusić działanie (takie jak zakup produktu) na odwiedzających witrynę.

Zwiększenie konwersji na stronie internetowej poprzez powyższe wskazówki powinno przynieść oczekiwany efekt. Gdy witryna jest przejrzysta, znajdują się na niej oryginalne treści napisane pod potrzeby klientów, użytkownicy chętnie zostaną na stronie i zakupią produkt/usługę.

jak zwiększyć konwersję