Marketing treści, czyli relacje z klientem oparte na słowie

Marketing treści cieszy się niesłabnącą popularnością. Doceniają go zarówno właściciele sklepów, jak i osoby związane z blogosferą, a także właściciele różnego rodzaju przedsiębiorstw produkcyjnych czy usługowych. Czym właściwie jest marketing treści i jak wykorzystać jego potencjał?

Spróbuj zaciekawić klienta

Jak zachowujemy się, gdy wchodzimy na stronę internetową i widzimy nieciekawą kolorystykę, brak jakichkolwiek informacji o oferowanych produktach, a także brak podstawowych wiadomości o samej firmie, a o zdjęciach lub grafikach w dobrej jakości możemy tylko pomarzyć. Co wówczas robimy? Uciekamy z tej strony, gdzie pieprz rośnie. I już nigdy nie wracamy. Dlaczego tak się dzieje? Z jednego prostego powodu – strona nie wzbudziła w nas żadnego zainteresowania, więc nie było sensu marnować na nią czasu.

Jaki z tego wniosek? Jeśli chcemy, by ktoś zatrzymał się na naszej stronie znacznie dłużej, a następnie postąpił zgodnie z naszą wolą, musimy go do tego zachęcić, stosując zabiegi związane właśnie z marketingiem treści, czyli inaczej content marketingiem. Ten rodzaj marketingu oddziałuje na świadomość odbiorcy i proces podejmowania decyzji.

Marketing treści

Jakie korzyści płyną z marketingu treści?

Marketing treści

Marketing treści jest jak pająk, który raz wpuszczony w ciemny kąt, zaczyna osnuwać go swoją siecią, zagarniając dla siebie coraz większy obszar i czekając na to, aż jakaś mucha wpadnie w powstałą sieć. Content marketing nie jest pojedynczą metodą, ale całym arsenałem metod, zachowań, sposobów działania. Jego wielowymiarowość powoduje, że możemy spodziewać się wielu pozytywnych efektów. Do najbardziej oczywistych korzyści wiążących się z marketingiem treści zaliczyć można:

  • znacznie większy ruch na stronie www
  • większa widoczność strony w wyszukiwarce Google
  • doskonałe relacje klienta z marką.

Wydaje się, że wszystkie trzy obszary wpływu marketingu treści na klienta są równie ważne. Jest to tylko pozorne wrażenie. Wszystko bowiem sprowadza się do zachowania właściwych relacji z klientem – tylko to jest gwarantem, że klient za każdym razem, gdy będzie potrzebował naszej usługi lub produktu, zapuka właśnie do naszych drzwi.